Ansichtkaart
marketing
Vakantie periode is weer achter de rug.
PostNL heeft het weer druk gehad met de bezorging van alle ansichtkaarten naar het thuisfront. ansichtkaarten zijn niet alleen voor vakantiegangers. Heeft u er wel eens over nagedacht een ansichtkaart in te zetten als marketing tool?
PostNL heeft het weer druk gehad met de bezorging van alle ansichtkaarten naar het thuisfront. ansichtkaarten zijn niet alleen voor vakantiegangers. Heeft u er wel eens over nagedacht een ansichtkaart in te zetten als marketing tool?
Hier zijn 10 redenen om ansichtkaart Marketing gebruiken!
Er zijn veel
voordelen aan het gebruik ansichtkaarten
voor uw zakelijke marketing campagnes, hier is de top 10:
voor uw zakelijke marketing campagnes, hier is de top 10:
1- Directe Impact
1- Directe Impact
Ansichtkaarten hoeven
niet geopend te worden om gelezen te worden. Uw ontvanger zal uw bericht direct
lezen bij het oppakken van de post, hiermee voorkomt u dat het ongelezen de
prullenbak in verdwijnt.
2- Hoge zichtbaarheid
Aangezien het
bericht direct in het zicht is zal het zowel onderweg naar de bestemming als
door de ontvanger gelezen worden. Gebruik sterke branding (herkenbaar en
simpel) en visuals om er voor te zorgen dat u de aandacht vasthoud.
3- Berichten zijn
kort en prikkelend
3- Berichten zijn
kort en prikkelend
In tegenstelling
tot sommige andere gedrukte marketing materialen, zoals gevouwen folders of
brochures, zijn ansichtkaarten zeer geschikt voor korte prikkelende berichten
met een sterke ‘ call-to action’. Houd het kort en prikkelend, zodat u hun
aandacht weet te vangen. Vermijd lange zinnen waar (veel) concentratie bij
nodig is.
4- Stevige kaart
Met flyers is er
een risico op schade door de reguliere post of zelfs door het laten vallen of
stoten. Regen, stroeve brievenbussen en
een ruwe bezorging kunnen al resulteren in beschadiging. Dit heeft als gevolg
dat uw bericht bij aankomst de plank misslaat. Het kan de professionaliteit in
gevaar brengen als de flyer bij aankomst al beschadigd is. Een stevige kaart op
weg naar het beoogde publiek kan de meerderheid van deze uitdagingen wel aan.
5- Kosteneffectief
Ansichtkaarten zijn
een kosteneffectieve manier om reclame te maken. Ze zijn goedkoper om af te
drukken dan brochures/folders en brieven
met enveloppen en minder tijdrovend te verwerken dan de traditionele mailings.
Snoek Promo helpt u met het aanleveren en passen maken van uw ontwerp!
6- Eenvoudig ontwerp
Het is
gemakkelijker om een ansichtkaart zelf te ontwerpen dan een folder of flyer. Wanneer
u een professioneel ontwerper moet inhuren om uw flyer te laten ontwerpen, kost
dat vaak veel geld. Focus op de branding, het neerzetten van uw merk en opvallende
simpele visuals.
7- Het werkt, wat
u ook verkoopt
7- Het werkt, wat
u ook verkoopt
Er is geen
bedrijf, dienst of product welke geen gebruik kunnen maken van ansichtkaart
marketing, het komt allemaal neer op de boodschap die u wilt over brengen. Zorg
ervoor dat het t’ lezen waard is en dat het oproept tot actie. U kunt denken
aan nieuws, informatie of een aanbieding. Zolang u maar waarde biedt aan uw
specifieke doelgroep hebben.
8- Genereer
website bezoekers
De ansichtkaarten
zijn perfect voor korte berichten die gericht zijn op het sturen van mensen naar
uw website of social-media kanalen. U kunt nieuwe mensen bereiken en ze
omzetten naar volgers door ze een aanbieding te doen of door een wedstrijd op
te zetten om uw pagina te ‘liken’.
9- Informatieve
herinneringen
9- Informatieve
herinneringen
Afhankelijk van uw
organisatie, kunt u ze ook gebruiken om nuttige informatie te geven, zoals
event data, nieuwe gidsen of om belangrijke contacten. Dit zal hen aanzetten
tot het bewaren van uw kaart op hun prikbord of koelkast als herinnering. U
kunt zelfs een korting op het kaartje drukken zodat ze in een winkel ingeleverd
kunnen worden. Dat geeft u meteen een krachtige tool om te meten hoeveel mensen
er na ontvangst van uw kaart er ook meteen gebruik van maken.
10- Sterke return on invest (ROI)
Wanneer u het
bericht goed weet neer te zetten, heeft u al snel een goede ‘ Return On (uw
print) Investment’. Door de lagere onkosten en de gemakkelijke verwerking verdienen
de kosten zich vrij snel terug. Met behulp van inwisselbare codes kunt u het
succes van toekomstige campagnes goed meten.
Bent u benieuwd naar wat deze methode voor u kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op voor advies. www.snoekpromo.nl
Bent u benieuwd naar wat deze methode voor u kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op voor advies. www.snoekpromo.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten