Tips om jouw eigen online
t-shirt winkel op te zetten
Het T-shirt is de
universele vrijetijdskleding voor zowel mannen als vrouwen. Niet alleen is het
een klassiek stuk vrijetijdskleding, T-shirts
zijn ook als een leeg doek voor zowel kunstenaars en ondernemers. Onder andere
hierdoor is de online verkoop van T-shirts een populaire zakelijke keuze. Voor
veel ondernemers is het starten van een online T-shirt merk een grote en
goedkope manier om een online bedrijf te starten, of het nu uw eerste,
tweede, of tiende bedrijf is.
Met de groei in
populariteit van T-shirt shops, wordt u
geconfronteerd met stevige concurrentie. Om op te vallen en door te breken,
moet uw ontwerp geliefd worden bij het publiek, mensen moeten kunnen vertrouwen
op uw kwaliteit. Wij zullen een aantal tips voor u op een rijtje zetten welke
belangrijk zijn voor het starten van uw eigen online T-shirt winkel.
De sleutel tot succes van het hebben van een eigen T-shirt lijn.
Opzetten van een
online T-shirt Store is makkelijk ...
Hier is het goede
nieuws: het bouwen en lancering van een nieuwe T-shirt merk is relatief
goedkoop en gaat vrij snel. Als u al ideeën heeft voor de ontwerpen die u wilt
verkopen, kunt u binnen een paar uur uw shop draaiend hebben. Met de overvloed
van apps en integraties van online webshop software aanbieders kunt u uw winkel
ook laten aansluiten bij een printer welke uw T-shirts print en drop-shipped
zodat het direct naar de klanten verzonden wordt
Uiteraard moet er ook hard aan gewerkt worden
Hoewel de tools
en technologie van vandaag de dag het ontwerpen, drukken en verzenden van uw
eigen T-shirts eenvoudig maken, is het moeilijke deel het opbouwen van een merk
waarmee men zich onderscheidt van de concurrentie. Om succesvol te zijn met uw
nieuwe T-shirt merk, moet u de juiste beslissingen vanaf het begin.
De sleutels tot succes
In de online T-shirt
industrie, zijn er een aantal belangrijke punten waarop men succesvol kan zijn
als T-shirt ondernemer. Elk van deze elementen moeten zorgvuldig worden
overwogen voordat u verder gaat:
Uw Niche
Je hoort deze
term tegenwoordig veel. Nergens is het belangrijker om een niche te kiezen
dan in de grafische t-shirt branche. Een van de belangrijkste factoren bij het
opbouwen van een succesvol T-shirt merk is de mogelijkheid om zich te
onderscheiden van de vele concurrenten. De beste manier om dat te doen is het
bedienen van een specifieke niche.
In het algemeen,
categorieën, zoals T-shirts met grappige slogans gaan te breed om nog kans te
maken in een zeer ontwikkelde markt. Een voorbeeld van een meer specifieke
niche zou zijn: T-shirts met grappige slogans die betrekking hebben op artsen
en verpleegkundigen.Een specifiekere
doelgroep heeft als voordeel dat u zich beter kunt onderscheiden en een kleiner
marketingbudget nodig heeft.
Uw ontwerp
De meerderheid
van de mensen die grafisch ontworpen T-shirts aantrekken zijn op zoek naar een
ontwerp of slogan welke past bij hun persoonlijkheid en mening.
Het laatste wat
een potentiele klant zou willen, is in uw shop een kopie te vinden van een
ander reeds ontworpen shirt. Uw ontwerpen hoeven niet per se ingewikkeld te
zijn, in feite zijn zelfs veel van de best verkopende grafische T-shirts zeer
eenvoudig. Het enige wat nodig is, is de verbinding met uw doelgroep, hierdoor
zullen ze gaan opvallen.
Kwaliteit
De volgende meest
belangrijke factor in het succes van een T-shirt webshop is kwaliteit. U kunt
iemand een keer voor de gek houden, maar dat lukt u geen tweede keer. De
kwaliteit van de shirts die u gebruikt en de afdrukken die u laat maken moeten
van uitstekende kwaliteit zijn. Het patroon moet niet scheuren, het shirt moet
niet krimpen en de afbeelding mag niet vervagen. U wilt dat uw klanten juist
weer terug komen na de aanschaf van hun eerste item.
Uw merk
Een sterk en
interessant merk is van vitaal belang in de T-shirt industrie. Uw merk moet
uniek zijn en garant staan voor kwaliteit binnen uw niche. Dit is belangrijk om
de vele concurrentie voor te blijven. Wanneer klanten meerdere keuzes kunnen
maken binnen uw branche, wordt het uiterst belangrijk uw onderscheidend
vermogen te verhogen waardoor u de aandacht van uw klant trekt en vasthoudt.
De T-shirt kwaliteit
Niet alle T-shirts
zijn hetzelfde en niet alle druksoorten zijn hetzelfde. Zoals we hierboven
vermeld, de kwaliteit is van grootst belang om van uw merk een succes te maken.
Verdiep jezelf goed in de soorten shirts en de kwaliteit daarvan.
Het is zeker verleidelijk
om een deel van de kwaliteit op te offeren voor hogere winstmarges. U moet in
de gaten houden dat kwaliteit een belangrijke factor is in het maken van een
keuze voor een merk. En dat vooral de factor kwaliteit een rol gaat spelen in
de keuzes van uw klant op langere termijn.
De kwaliteit van T-shirts
is uit te drukken in een aantal factoren: Het model, de grootte, het materiaal,
zachte structuur en het gewicht. Een goede start voor het bepalen van welke
blanco T-shirt te gebruiken is om ze zelf te bestellen en allemaal zelf te
beoordelen.
Vandaag de dag,
zijn er drie populaire methoden voor het printen op T-shirts. Elke methode
heeft zijn voor- en nadelen, en zal deels afhangen van hoeveel tijd u wilt
investeren in het product creatie, evenals de drukkerij partner die u kiest. Hieronder hebben
we drie afdrukken methoden voor u op een rijtje gezet.
Zeefdrukken
Zeefdruk is een
oude techniek die de tand des tijds heeft doorstaan. Zeefdruk is een van de
meest populaire methoden voor het printen op T-shirts omdat zeefdruk duurzaam is
en langdurig goed resultaat geeft. Echter is het de initiële setup arbeidsintensief.
Dit betekent dat zeefdruk het meest kosteneffectief is bij het afdrukken in
bulk aantallen.
Heat Transfer/Warmteoverdracht machine
Heat transfer
bestaat al een lange tijd in verscheidene vormen. Je hebt misschien wel al
kennis gemaakt met warmteoverdracht printen bij uw plaatselijke
kantoorboekhandel. Hoewel deze techniek het makkelijk maakt om uw ontwerpen
zelf te printen vanaf uw computer thuis en aan te brengen met een strijkijzer. Dit
zal echter niet goed werken wanneer u dit zakelijk wil presenteren. De meer geavanceerde
vorm van warmteoverdracht wordt plastisol transfer genoemd en word gedrukt door
professionele printers op bijzonder, hoogwaardige warmteoverdracht papier. Het
voordeel hiervan is dat het makkelijker is om een stapel prints bestellen bij
uw lokale printer om vervolgens dit over te brengen naar uw T-shirts wanneer u
een order ontvangt met een commerciële warmte persmachine.
Heat transfers kunnen
relatief gedrukt worden en maken het
mogelijk full-color afbeeldingen op T-shirts drukken. Nadeel is wel dat
het een slechte kwaliteit geeft van de print.
Direct-To-Garment (DTG)
Het direct-to-garment
drukproces werkt net als een inkjetprinter welke je thuis zou hebben. DTG drukt
inkt direct op het T-shirt. Het kan ook full colour afbeeldingen met een grote
nauwkeurigheid printen.
Direct-to-garment
printing produceert printkwaliteit op gelijke voet met zeefdruk en is veel beter
dan heat transfers. Omdat het werkt net als een inkt-jet printer, zijn er geen
setup kosten, in tegenstelling tot zeefdruk. Dit betekent dat het gemakkelijk
en kosteneffectief om kleine bestellingen af te drukken.
Het creëren van een ontwerp
Vind de beste
ontwerpen en niches
Als je vastzit
voor T-shirt/niche ideeën en ontwerpen is het goed om eens te kijken naar wat
er nog meer populair en op dit moment en wat goed verkoopt.
Huur een ontwerper in
Zodra u een idee
heeft voor een aantal T-shirt ontwerpen kunt u bijvoorbeeld ‘Illustrator’ of soortgelijke programma’s gebruiken om uw
ideeën tot leven te wekken. Echter is het helemaal niet raar om af en toe wat
hulp in te roepen van ontwerpers.
Koop Designs
Als u vastzit in
het ontwerp, zijn er ook mogelijkheden om kant en klaar ontwerp aan te
schaffen. Er bestaat natuurlijk wel een kans dat uw ontwerp al bestaat en dat
het voor u moeilijker wordt uzelf te onderscheiden.
Valideren van uw ontwerpen
Voordat u een
hoop geld uitgeeft aan uw nieuwe business, moet u eerst controleren of er markt
voor uw ontwerpen is. Er zijn vele manieren waarop u dit kunt controleren
Enkele van de
populaire en meest voorkomende methoden voor het valideren van uw ideeën zijn
onder andere:
Social Networks -
Plaats een aantal van uw ontwerpen op Facebook, Twitter en andere sociale
netwerken, uw vrienden en potentiële klanten zijn hier natuurlijk een onderdeel
van. Wees voorzichtig met het vragen naar de mening van vrienden. Hun mening
zal vaak een niet geheel objectieve tint hebben. Onderzoek de
markt en verdiep u eerst goed in uw niche. Goede voorbereiding is het halve
werk!
Heeft u advies nodig met betrekking tot de drukmethode of het ontwerp helpen wij u graag. Snoekpromo drukt voor een aantal bekende kledingmerken en hier voor verzend direct naar de klant. https://www.snoekpromo.nl/
Heeft u advies nodig met betrekking tot de drukmethode of het ontwerp helpen wij u graag. Snoekpromo drukt voor een aantal bekende kledingmerken en hier voor verzend direct naar de klant. https://www.snoekpromo.nl/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten