vrijdag 23 september 2016

Tips om jouw eigen online t-shirt winkel op te zetten


Tips om jouw eigen online 

t-shirt winkel op te zetten

Het T-shirt is de universele vrijetijdskleding voor zowel mannen als vrouwen. Niet alleen is het een  klassiek stuk vrijetijdskleding, T-shirts zijn ook als een leeg doek voor zowel kunstenaars en ondernemers. Onder andere hierdoor is de online verkoop van T-shirts een populaire zakelijke keuze. Voor veel ondernemers is het starten van een online T-shirt merk een grote en goedkope manier om een ​​online bedrijf te starten, of het nu uw eerste, tweede, of tiende bedrijf is.

Met de groei in populariteit van T-shirt shops,  wordt u geconfronteerd met stevige concurrentie. Om op te vallen en door te breken, moet uw ontwerp geliefd worden bij het publiek, mensen moeten kunnen vertrouwen op uw kwaliteit. Wij zullen een aantal tips voor u op een rijtje zetten welke belangrijk zijn voor het starten van uw eigen online T-shirt winkel. 



De sleutel tot succes van het hebben van een eigen T-shirt lijn.

Opzetten van een online T-shirt Store is makkelijk ...
Hier is het goede nieuws: het bouwen en lancering van een nieuwe T-shirt merk is relatief goedkoop en gaat vrij snel. Als u al ideeën heeft voor de ontwerpen die u wilt verkopen, kunt u binnen een paar uur uw shop draaiend hebben. Met de overvloed van apps en integraties van online webshop software aanbieders kunt u uw winkel ook laten aansluiten bij een printer welke uw T-shirts print en drop-shipped zodat het direct naar de klanten verzonden wordt

Uiteraard moet er ook hard aan gewerkt worden


Hoewel de tools en technologie van vandaag de dag het ontwerpen, drukken en verzenden van uw eigen T-shirts eenvoudig maken, is het moeilijke deel het opbouwen van een merk waarmee men zich onderscheidt van de concurrentie. Om succesvol te zijn met uw nieuwe T-shirt merk, moet u de juiste beslissingen vanaf het begin.

De sleutels tot succes 

In de online T-shirt industrie, zijn er een aantal belangrijke punten waarop men succesvol kan zijn als T-shirt ondernemer. Elk van deze elementen moeten zorgvuldig worden overwogen voordat u verder gaat:

 Uw Niche

 Je hoort deze term tegenwoordig veel. Nergens is het belangrijker om een ​​niche te kiezen dan in de grafische t-shirt branche. Een van de belangrijkste factoren bij het opbouwen van een succesvol T-shirt merk is de mogelijkheid om zich te onderscheiden van de vele concurrenten. De beste manier om dat te doen is het bedienen van een specifieke niche.
In het algemeen, categorieën, zoals T-shirts met grappige slogans gaan te breed om nog kans te maken in een zeer ontwikkelde markt. Een voorbeeld van een meer specifieke niche zou zijn: T-shirts met grappige slogans die betrekking hebben op artsen en verpleegkundigen.Een specifiekere doelgroep heeft als voordeel dat u zich beter kunt onderscheiden en een kleiner marketingbudget nodig heeft.

Uw ontwerp

De meerderheid van de mensen die grafisch ontworpen T-shirts aantrekken zijn op zoek naar een ontwerp of slogan welke past bij hun persoonlijkheid en mening.
Het laatste wat een potentiele klant zou willen, is in uw shop een kopie te vinden van een ander reeds ontworpen shirt. Uw ontwerpen hoeven niet per se ingewikkeld te zijn, in feite zijn zelfs veel van de best verkopende grafische T-shirts zeer eenvoudig. Het enige wat nodig is, is de verbinding met uw doelgroep, hierdoor zullen ze gaan opvallen.
Kwaliteit
De volgende meest belangrijke factor in het succes van een T-shirt webshop is kwaliteit. U kunt iemand een keer voor de gek houden, maar dat lukt u geen tweede keer. De kwaliteit van de shirts die u gebruikt en de afdrukken die u laat maken moeten van uitstekende kwaliteit zijn. Het patroon moet niet scheuren, het shirt moet niet krimpen en de afbeelding mag niet vervagen. U wilt dat uw klanten juist weer terug komen na de aanschaf van hun eerste item.


Uw merk



Een sterk en interessant merk is van vitaal belang in de T-shirt industrie. Uw merk moet uniek zijn en garant staan voor kwaliteit binnen uw niche. Dit is belangrijk om de vele concurrentie voor te blijven. Wanneer klanten meerdere keuzes kunnen maken binnen uw branche, wordt het uiterst belangrijk uw onderscheidend vermogen te verhogen waardoor u de aandacht van uw klant trekt en vasthoudt.

De T-shirt kwaliteit

Niet alle T-shirts zijn hetzelfde en niet alle druksoorten zijn hetzelfde. Zoals we hierboven vermeld, de kwaliteit is van grootst belang om van uw merk een succes te maken. Verdiep jezelf goed in de soorten shirts en de kwaliteit daarvan.
Het is zeker verleidelijk om een deel van de kwaliteit op te offeren voor hogere winstmarges. U moet in de gaten houden dat kwaliteit een belangrijke factor is in het maken van een keuze voor een merk. En dat vooral de factor kwaliteit een rol gaat spelen in de keuzes van uw klant op langere termijn.

De kwaliteit van T-shirts is uit te drukken in een aantal factoren: Het model, de grootte, het materiaal, zachte structuur en het gewicht. Een goede start voor het bepalen van welke blanco T-shirt te gebruiken is om ze zelf te bestellen en allemaal zelf te beoordelen.

Vandaag de dag, zijn er drie populaire methoden voor het printen op T-shirts. Elke methode heeft zijn voor- en nadelen, en zal deels afhangen van hoeveel tijd u wilt investeren in het product creatie, evenals de drukkerij partner die u kiest. Hieronder hebben we drie afdrukken methoden voor u op een rijtje gezet.

Zeefdrukken



Zeefdruk is een oude techniek die de tand des tijds heeft doorstaan. Zeefdruk is een van de meest populaire methoden voor het printen op T-shirts omdat zeefdruk duurzaam is en langdurig goed resultaat geeft. Echter is het de initiële setup arbeidsintensief. Dit betekent dat zeefdruk het meest kosteneffectief is bij het afdrukken in bulk aantallen.

Heat Transfer/Warmteoverdracht machine



Heat transfer bestaat al een lange tijd in verscheidene vormen. Je hebt misschien wel al kennis gemaakt met warmteoverdracht printen bij uw plaatselijke kantoorboekhandel. Hoewel deze techniek het makkelijk maakt om uw ontwerpen zelf te printen vanaf uw computer thuis en aan te brengen met een strijkijzer. Dit zal echter niet goed werken wanneer u dit zakelijk wil presenteren. De meer geavanceerde vorm van warmteoverdracht wordt plastisol transfer genoemd en word gedrukt door professionele printers op bijzonder, hoogwaardige warmteoverdracht papier. Het voordeel hiervan is dat het makkelijker is om een ​​stapel prints bestellen bij uw lokale printer om vervolgens dit over te brengen naar uw T-shirts wanneer u een order ontvangt met een commerciële warmte persmachine.
Heat transfers kunnen relatief gedrukt worden en  maken het mogelijk full-color afbeeldingen op T-shirts drukken. Nadeel is wel dat het een slechte kwaliteit geeft van de print.

Direct-To-Garment (DTG)



Het direct-to-garment drukproces werkt net als een inkjetprinter welke je thuis zou hebben. DTG drukt inkt direct op het T-shirt. Het kan ook full colour afbeeldingen met een grote nauwkeurigheid printen.
Direct-to-garment printing produceert printkwaliteit op gelijke voet met zeefdruk en is veel beter dan heat transfers. Omdat het werkt net als een inkt-jet printer, zijn er geen setup kosten, in tegenstelling tot zeefdruk. Dit betekent dat het gemakkelijk en kosteneffectief om kleine bestellingen af ​​te drukken.


Het creëren van een ontwerp


Vind de beste ontwerpen en niches
Als je vastzit voor T-shirt/niche ideeën en ontwerpen is het goed om eens te kijken naar wat er nog meer populair en op dit moment en wat goed verkoopt.

Huur een ontwerper in

Zodra u een idee heeft voor een aantal T-shirt ontwerpen kunt u bijvoorbeeld ‘Illustrator’  of soortgelijke programma’s gebruiken om uw ideeën tot leven te wekken. Echter is het helemaal niet raar om af en toe wat hulp in te roepen van ontwerpers.

Koop Designs

Als u vastzit in het ontwerp, zijn er ook mogelijkheden om kant en klaar ontwerp aan te schaffen. Er bestaat natuurlijk wel een kans dat uw ontwerp al bestaat en dat het voor u moeilijker wordt uzelf te onderscheiden.

Valideren van uw ontwerpen

Voordat u een hoop geld uitgeeft aan uw nieuwe business, moet u eerst controleren of er markt voor uw ontwerpen is. Er zijn vele manieren waarop u dit kunt controleren
Enkele van de populaire en meest voorkomende methoden voor het valideren van uw ideeën zijn onder andere:

Social Networks - Plaats een aantal van uw ontwerpen op Facebook, Twitter en andere sociale netwerken, uw vrienden en potentiële klanten zijn hier natuurlijk een onderdeel van. Wees voorzichtig met het vragen naar de mening van vrienden. Hun mening zal vaak een niet geheel objectieve tint hebben. Onderzoek de markt en verdiep u eerst goed in uw niche. Goede voorbereiding is het halve werk!

Heeft u advies nodig met betrekking tot de drukmethode of het ontwerp helpen wij u graag. Snoekpromo drukt voor een aantal bekende kledingmerken en hier voor verzend direct naar de klant.  https://www.snoekpromo.nl/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten