Relatie geschenken
Wij werken al 10 jaar met relatiegeschenken. Wij hebben in de afgelopen jaren ervaren
dat relatiegeschenken een grote impact kunnen hebben op uw bedrijf. Wij hebben een top 20 van interessante feiten voor u op een rijtje gezet.
- 8 op de 10 consumenten bezitten tussen de 1 en 10 relatie geschenken.
- 54% procent van deze mensen gebruiken deze producten minstens een keer per week.
- 6 op de 10 mensen bewaren deze relatiegeschenken maximaal twee jaar.
- 85% procent van de mensen gingen na het ontvangen van het relatiegeschenk zaken doen met de adverteerder.
- 31% van de ondervraagde consumenten is in het bezit van een promotionele tas.
- De allereerste relatiegeschenken – de herdenkingsmunt knopen - traceren terug naar 1789 toen George Washington werd verkozen tot president.
- 48% procent van de consumenten wil vaker een relatiegeschenk ontvangen.
- Consumenten gebruiken relatiegeschenken actief gemiddeld 6,6 maanden.
- 69% van de consumenten zou een relatiegeschenk zelf ophalen wanneer het nuttig is voor hun.
- 63% procent van de consumenten geven hun relatiegeschenken weg wanneer ze deze niet langer nodig hebben.
- 89% van de consumenten kunnen de adverteerder van het relatiegeschenk na twee jaar nog herinneren.
- 90%
van de consumenten heeft minstens één relatiegeschenk in de keuken, 74%
heeft ten minste één relatiegeschenk in de werkruimte 55% ten minste een relatiegeschenk in de slaapkamer. - 77% procent van de consumenten bewaart een relatiegeschenk omdat het nuttig is. Zo zijn gezondheid- en veiligheidsproducten, computerproducten en het schrijvenwaren de meest populaire items.
- De top 5 van branches welke gebruik maken van relatiegeschenken zijn: 1 onderwijs, 2 financiën, 3 non-profit organisaties, 4 gezondheidszorg, 5 de bouw.
- Kleding is het meest gekozen relatiegeschenk, gevolgd door schrijfwaar, (duurzame) tassen, kalenders en drinkwaar.
- De eerste relatiegeschenken beurs werd gehouden in 1914 - er waren 32 standhouders.
- Vrouwen hebben een voorkeur voor
tassen, schrijfgerei en agenda's. Mannen hebben een voorkeur voor shirts en
caps.
- Mokken met logo zijn in sommige gevallen effectiever dan radio of tv reclame. 57 % van de mensen waren in staat om de adverteerder op een mok te herinneren, tegenover 32% van de radio en 28% van de T.V.
- Toevoegen van relatiegeschenken aan de mediamix verhoogt de effectiviteit van andere media met maximaal 44%.
- Relatiegeschenken trekken maar liefst
500 procent meer verwijzingen van tevreden klanten dan een flyer alleen.
Bron : promotional products association international
Voor inspiratie en advies: https://www.snoekpromo.nl/categorie/relatiegeschenken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten